LRF ile sarıkanat lüfer avı

Merhaba değerli dostlar. Bir kaç gündür site işlerimle meşgul olmaktan ava da gidememenin heyecanı ile hava durumuna baktım. Gündüz çok rüzgarlı olmasına karşın akşam üzeri rüzgarın azalacağını da görünce elime yeni aldığım Nomura Hiro 0-10gr 232cm Lrf kamışını da denemek için avlağıma doğru yola koyuldum. Meraya geldiğimde saatin çok erken oluşu ve rüzgarlı oluşu biraz korkutsa da oltamı reins beyaz karidesler ve 4 gr jighead takarak suyla buluşturdum. Rüzgarın şiddeti oltamdaki vuruşları hissetmeme mani olsa da 4 gr ağırlık ile bunu dengelemeyi başarmıştım.

İlk atış ilk balık… Olta suya indikten sonra en dibe kadar indirdim. Amacım kamışın erimini ve hissedilebilirliğini ölçmek ve sizlere aktarmaktı. Jighead dip yaptığını anladığımda yavaş ve küçük hoplatmalarla çekerken ilk balık takılmıştı. Kaya balığı diye tahmin ederken oltamda iri bir mezgit (turna) gördüm. Jigheadi komple misinaya kadar yutmuştu. Hemen kanca çıkarıcım ve pensemi de alarak balığı iğneden kurtardım. Anlaşılan güzel bir av olacaktı. Arkasından bir atış daha ve yine bir mezgit… Bu sefer gelen limit altıydı. Tabi ki bıraktım. Ava turna ile başladık bunu almam olmaz. Sonra bir atış daha derken bir LRF’ci arkadaş daha geldi. Kendisinden site ilgili yorum ve öneri alırken toplamda 3 mezgit çantaya attım.

Akşam üzeri oldu ve mezgit mi yoksa sarıkanat denesem mi şüpheleri ile ilk rapalamı attım. Bir kaç kez boş çektikten sonra su üstünde hareketler görmeye başladım. Balık şıpırtılarının on metre ilerisine doğru atıp sarmaya başladım. Hop, balık oltamda… Yavaş sarım ile suyu tararken balığı oltama bindirdim. Kepçesiz olduğum için kıyının da yüksek olmasından korkarak çektim ki korktuğum başıma geldi. Kaçan balık büyük olurmuş, bir güzeli su üstüne çıkardığım anda uyanıklığını da konuşturup kancadan kurtularak sularına geri dönmeyi başardı.

Sıradaki gelsin…

LRF ile sarıkanat tutmanın keyfini almıştım. Artık balık alamasam da o heyecan bana yeter. Derken bir tane daha vurdu. Su üstüne zıplayıp çırpınsa da kurtulamadı. Oltamın kamışı iyice suya soktum. Böylelikle balık su üstü yapamaz ve kurtulamaz. (Not: Balık oltaya vurduğu andan itibaren oltanızın ucunu suya ne kadar yakın tutarsanız balık da o kadar az ihtimalle su üstüne sıçrayabilir.) Bu balığı kepçesiz almayı başardım. Bir kaç atış daha yaptıktan sonra bir tane daha aldım. Bu sefer diğerleri kadar çabuk pes etmiyordu. Kıyıya çıkarmayı başardık ve rapalanın arka iğnelerini komple yutmuştu. 3 iğneyi ağzından çıkarma ameliyatı biraz uzun sürünce balığın da vaktini geçirdik sanırım. Gün sonunda 2 mezgit bir turna 3 de sarıkanat ile avımı sonlandırdım. LRF avının verdiği heyecana bir de sarıkanat eklenince zevki bambaşka oldu. Bu arada hem avda yardımları için hem de fotoğraflar için Ramazan ÇIRAKOĞLU’na teşekkür ederim. Nomura Hiro ile gittiğim ilk avda ilk kez LRF oltamla sarıkanat da yakaladım.

Takım Bilgisi

Kamış: Nomura Hiro 0-10gr 232cm

Makine: Shimano exage 1000Fd+0,18 trabucco mono misina

Sahte: Maria squash maket balık

Tarih: 10 Kasım 2016

1. Tebrik ederim alper güzel ve yol gösterici bir anlatım olmuş. Daha güzelleri rast gelsin.

1. çok teşekkür ederim abi. Elimden geldiğince anlatmaya ve tecrübelerimi aktarmaya devam…

2. Merayı gördüm yandın kardeşim 😀 Sabahtan akşama kadar orada olacağım 🙂

1. senin canın sağolsun bilinçli balıkçı gittikten sonra hiçbir mera kurumaz.

1. her avımda leader kullanıyorum. Bu avda da 0,17 yada 0,20 mm leader vardır. Lüfer avlarında genellikle bu iki kalınlığı tercih ediyorum.