Haftasonu eğlencesi

Bir gün sonra yağmur yağacağını hava durumunda görünce gün bugündür diyerek çantamı hazırlamaya başladım. Akşam saat 19.00 civarında merama geldim. Oltamı atar atmaz bir kaya balığı kandırdım.

Güzel boydaki yakışıklıyı fotoğraflayıp geri saldım. Sonrasında 20.00 civarı Aydın da bana katıldı. Bu sırada güzel bir istavrit kandırmıştım ki oltadan düştü. Fotoğrafını alamadım maalesef. Sonrasında her attığımda daha orta suda iken kaya balığı vurmaya başladı. Silikonlar da yarım yarım gelmeye başladı. Yaklaşık on tane silikonu yedirdim. Sonrasında bir vuruş almıştım ki onun ani çekişiyle irkilip ben de çektim. Tasmalanan balık kıyıya gelirken Aydın “Güzel istavrit geliyo abi” diye seslendi. Hava da karardığından net görememiştim. Tam ışığı açıp elimi ağzındaki jigheadi çıkarmak için tam elimi atmak üzereyken çinekop olduğunu fark ettim. Az kalsın parmağı da silikonlar gibi kaptırıyorduk. Silikonları koparan vicdansız işte buymuş.
(Berkley baby sardine pembe rengi ve decoy 1.4gr silikon ile alınmıştır. )

Hızlıca fotoğrafladığımız balık vicdani limitlerimin altında olması dolayısıyla hızlıca bir fotoğraf alınıp geriye ait olduğu suya gönderildi. Henüz bebek balık diye tabir edilecek boyda idi. Hızlıca fotoğraflayıp geri gönderdik.

Sonrasında birazcık da maket balık atayım dedim fakat canlı balık varken maket balıkla kandıramadım. Silikon & jighead kombinasyonuna geri döndük. Çinekopların olması istavritlerin olmaması demekti. Bir tek çinekop bile bir istavrit sürüsünü önüne katıp kovalayabilir. Bu yüzden meramızı değiştirdik ve ben karanlık bir köşeye Aydın ise kafelerden gelen ışığın vurduğu bir köşeye geçti. Ben hiç vuruş alamazken, Aydın vuruş aldığını söyleyerek yanına çağırdı. Kafenin ışıkları, o bölgeye balıkları toplamıştı. Daha ikinci atışımda bir istavrit kandırdım. Öyle bir yutmuş ki malesef geri salsam da kurtaramazdım, alıkoydum. Biraz daha oynadıktan sonra bir kaç istavrit kandırıp geri saldık. Saat 23.00 gibi yağmurun aniden bastırmasıyla avımız sonlandı. Toplam 3 istavriti malesef yüzgeçlerinin yırtılmasından dolayı alıkoydum ve oradaki kedilere verdim.

Vicdani limitlerimize uygun balıkları bulamasak da oltamızı ziyaret eden balıklarla eğlendik. Bir kaç fotoğraf aldıktan sonra geri salımlarını yaptık.

Takım bilgisi

Kamış: Shimano blue romance 0.5-8 gr 210cm

Makine: Shimano sedona c2000s -0.17nippon ghost mono misina

Silikon& Jighead: Decoy 1.4 gr jighead – Gulp baby sardine pembe, turuncu, beyaz – Ecogear beyaz, pembe

Yem ve aksiyon:
İsomenin amino asitli kokusunu hepimiz biliyoruz. Ecogearda da aynı sıvı var. Ecogear ürünleri de berkley gulp baby sardine gibi verimli olduğunu söyleyebilirim. İsome ile aynı sıvı ve yapısı da benzese de biraz daha dayanıklı olduğunu düşünüyorum Ecogear silikonların.
İstavrit için ise attığımız yerde biraz dibe inmesinden sonra ufak ufak dibe yakın hoplatmalarla kandırdık.

Herkese rastgelsin…

1. Selamlar. Kullandığınız iğnenin numarası kaç acaba? Teşekkürler..

1. Merhaba Gökhan bey, 8 numara diye aklımda. Zaten belirtmemişsem genellikle 6 ve 8 numara iğne kullanıyorum. Çantada ağırlık da bunlarda. Yine 8 numara iğne kullandım diye aklımda.